dinsdag 29 maart 2022

Naaitas 'A Place for Everything': Het patroon is van 'ByAnnie'.

 In februari zou ik een workshop gaan volgen om deze tas te maken. Maar helaas werd degene die de workshop zou geven ziek. Een nieuwe datum werd gepland. Een paar dagen ervoor had ik alles al ingepakt. Maar ook deze datum ging niet door, nu konden de andere dames niet op deze datum. Op nieuwe voorgestelde data kon ik niet. 
Dan zit er niets anders op dan het patroon en alle dingen die je nodig hebt om de tas te maken op te halen en zelf aan de slag te gaan.
Dit patroon viel niet tegen, dit komt waarschijnlijk ook omdat ik al verschillende andere tassen e.d. van deze ontwerpster heb gemaakt.
Wel een aantal dingen aangepast, zo heb ik  het vak aan de achterkant van de tas niet doorgestikt in twee delen. Nu is het een groot vak waar ook de linialen of schrijfblokken in passen.
Een aantal ritsen heb ik voorzien van een stoffen randje. Ik vond dat net even wat leuker staan en geeft wat extra stevigheid.
De tas is 36 cm. breed, 25 cm. hoog en 13 cm. hoog. Door alle vakken kan er zoveel in opgeborgen worden, ik stond er versteld van.

Voor deze tas weer de vrolijk gekleurde stoffen met naai accessoires stoffen uit de serie HomeMade van Tula Pink gebruikt.
De voorkant van de tas heeft een vak met rits.

De achterkant heeft een groot open vak.

Op deze foto is goed de hoogte van de tas te zien. Er zijn 15 ritsen in de tas verwerkt.

In de tas passen twee pockets. Aan een kant hebben zij vakken met folie en ritsen en aan de ander kant vakken van Mesh. De extra toegevoegde stof aan de ritsen staat niet alleen leuker maar geeft ook net even wat extra stevigheid. Door een strip met klittenband blijven de pockets netjes op hun plaats. En hierdoor is er nog voldoende ruimte voor eventueel een derde pocket.

De tweede pocket met folie vakken.

Dit is een achterkant van de pocket met folie, twee grote vakken van Mesh, waarvan eentje met een rits is afgewerkt. Het andere Meshvak is afgewerkt met vouwbaar elastiek.

De achterkant van de andere pocket.

En dit is de binnenkant van de tas. Ook hiervoor Meshvakken gemaakt, een ritsvak en een insteekvak.

Een aantal voorbeelden van wat er in de tas past. En dat is heel veel. 

Heel veel naai accessoires kunnen meegenomen worden. De vakken kunnen nog kleiner of groter worden gemaakt. Net wat je wilt. Er zou nog een pocket gemaakt kunnen worden met kleine vakjes voor naaivoetjes e.d.  

En als je naar een workshop gaat of gezellig met vriendinnen gaat naaien neem je natuurlijk stoffen, snijmat en linalen mee. 

Door de vakken met Mesh is er veel ruimte om stoffen en patronen enz. mee te nemen. De Mesh rekt natuurlijk mee.

En zelfs de tas 'Running with Scissors', die ik eerder maakte past er in. Zo kan er heel veel mee genomen worden in deze handige tas.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.