dinsdag 19 april 2022

Tassen.

 Van het patroon "Take A Stand", had ik al twee tassen gemaakt. Een grote en een kleine uitvoering.  Dorien Bockstael, van de quiltwinkel Quiltboutique had gevraagd of zij een paar tassen die ik had gemaakt gedurende de quiltbeurs in Rijswijk in haar stand mocht hebben. En dat mocht natuurlijk.
Maar dan had ik zelf even geen tas meer. En omdat de tassen gemakkelijk en snel te maken zijn, heb ik van de stoffenserie Linework een kleinere uitvoering gemaakt.

En van de stoffen uit de serie Homemade had ik nog net voldoende stof over om hiervan nog een paar tassen te maken voor borduur- en quiltvriendinnen.
 
De stoffen van Tula Pink zijn leuk en fleurig, maar zo ook deze mooie stof van Anna Maria Horner "Echinacea Glow". De stoffen van Tula passen hier mooi bij. 

Een grote en kleine uitvoering van de "Take A Stand" tas. Aan de kleinere tas heb ik hengsels toegevoegd.

De zijkant om de rits vast te zetten.

Het mooie pauwenpatroon.

De cadeau tassen, de schouderriem weggelaten en hengsels toegevoegd.

Aan de binnenkant van de tas zijn er vier grote vakken, deze zijn van Mesh met gekleurd elastiek gemaakt zodat de vakken meerekken.

Aan de achterkant heb ik voor het vak de rits weggelaten en er een open, groot vak van gemaakt.

Bij deze tas heb ik een schouderpad erbij gemaakt. Dat maakt het dragen van de tas over mijn schouder een stuk aangenamer.

De leuke gekleurde ritsen passen er goed bij. 

Een zijkant van de tas. 

Ook deze tas heeft vier grote binnenvakken, ook van Mesh en elastiek gemaakt.


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.