woensdag 9 maart 2022

Leuke naai en/of hebbedingetjes.

 Van de week weer eens wat naai opbergdingen gemaakt. Beide zijn patronen van byAnnie.
De draagtas is een gratis patroon, Piecekeeper is te downloaden via haar website.
Ik heb het wel aangepast, want het patroon beschreef maar aan kant een vak met rits. 
Het ding had ik klaar en vond het wel zonde om maar een vak met rits te hebben. Vandaag de binding, en het handvat losgemaakt. Een tweede vak met Mesch en rits was zo gemaakt. Alleen de binding erom heen vastzetten was een langduriger klusje. Want ik zet het vast met de hand. Dat staat veel netter dan dat ik dat met de machine moet doen, ik krijg het nooit zo netjes aan beide kanten dat je geen stiksels ziet.

Het tweede is een rechtopstaande etui, het patroon heet Flipping Out en heeft drie maten, dit is de middelste maat. Hij heet Flipping Out omdat als je hem openrits, de bovenkant omslaat en dan heb je een leuke houder voor scharen en/of pennen voor in de vakjes. Die zijn gemaakt van Mesch en gekleurd elastiek, zodat het mee rekt met wat je erin stopt.

En alles staat nu klaar voor een workshop die ik ga volgen. Komt niet vaak voor dat ik dit doe, maar deze was lekker dichtbij, en ik ben er wel aan toe om wee eens met anderen gezellig wat te maken.
In de Piecekeeper zitten alvast wat voorbereidingen aan quiltwerk wat ik heb gedaan als huiswerk en mijn snijmatten en linialen. De tas zit vol met stofjes en de draagmand alle etuitjes met garen, klemmetjes, spoeltjes enz. En dan natuurlijk nog mijn handige map met rolmessen, aftekenpennen, lijmpennen en al die andere gereedschappen die het ons zo gemakkelijk mogelijk maken.

De Piecekeeper gemaakt van de mooie naaistoffen van Tula Pink uit de serie HomeMade.

En het extra vak wat er bij gekomen is.

De Flipping Out.

Handige vakjes voor lange dingetjes in op te bergen.

Alles wat ik nodig heb is gepakt. Alleen de machine nog inpakken en klaar om te gaan.
Ziet er zo toch wel heel leuk uit.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.