zondag 6 maart 2022

Quilt Summer Dreams ITH.

 Verleden jaar november maakte ik deze quilt met de stoffen van Tula Pink. Een borduurvriendin vond deze zo mooi dat zij deze overnam. Omdat ik het formaat 1.80 x 1.80 meter wel prettig vond zo voor lekker op de bank, maakte ik hem opnieuw.

Het patroon is van HoopSisters en de stoffen zijn van Moda uit de serie Love Note.
Deze quilt is met de borduurmachine gemaakt. 




En ook voor deze quilt een flanged binding gemaakt. Het is even wat meer werk, maar ik vind het net even leuker staan bij deze quilt. Normaal zet ik de binding aan de achterkant vast met de hand. Nu heb ik dit aan de voorkant gedaan. 
Met de naaimachine krijg ik de binding nooit zo mooi dan doorgestikt zowel aan de voorkant als aan de achterkant. En ik vind het zo zonde van je werk wat je eraan hebt gehad, dat ik het maar met de hand doe. Ik vind dit altijd wel een ontspannend werkje. 


Voor deze quilt een wollen batting gebruikt. Dat is lichter dan een polyester batting en geeft wel een mooi puffig resultaat. 

En omdat deze quilt voor mij is voor 's avonds lekker op de bank mee te hangen, voor de achterkant Minky fleece gebruikt. Lekker zacht en warm. 
En vervolgens alle naden doorgestikt, stitch in the ditch ook wel genoemd.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.