woensdag 1 december 2021

Clam Up ritstasjes.

 Het quilten heb ik even op een laag pitje gezet. Het afgelopen jaar heb ik aardig wat Tula Pink stoffen verzameld en in combinatie met de patronen van byAnnie wil ik nu wat leuke etuis, tassen e.d. gaan maken.

Dit is allemaal naaimachine werk, komt geen borduurmachine aan te pas. Ik kan mijn naai ervaringen weer even ophalen. De patronen zijn leuk om te maken en niet echt ingewikkeld. Wel zijn ze allemaal in het Engels, maar het is gemakkelijk te patronen te volgen. Ook komt er bij ieder patroon wat je koopt een bon mee waarop je een tutorial filmpje kan volgen hoe het patroon in elkaar steekt. 

Eerder had ik een Easy Does It, ritstas gemaakt. Dit is een patroon wat gratis te downloaden is op de site. En zo kan je zien en ervaren hoe zo'n beetje de patronen in elkaar zitten en of het iets voor je is. Staan wel meer aardige patronen gratis op de site.

Mijn drie Clam Up tasjes zijn klaar. Ik heb de drie grootste van de vijf tasjes gemaakt. 

De grootste is voor mijn quilt strijkijzertje. Een handig klein ding voor de naadjes te strijken. En eentje voor de rolmessen en reserve messen. En dan nog eentje, niet voor de spelden die op de stof staan, maar voor de Wonder Clips. Deze gebruik ik heel vaak, houden stoffen prima op elkaar en er is een voordeel, je kan je niet prikken. 

 

Drie verschillende maten. Stoffen zijn van Tula Pink uit de serie Homemade.
 
Je kan er best nog veel in kwijt.

Met de grotere Easy To Do ritstas, zo zijn er veel patronen om te maken voor je hobby of gewoon zo maar omdat het zo handig is.
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.