maandag 13 januari 2020

Mini Quiltje ITH.

Er bestaan ook heel veel kruissteek patronen voor de borduurmachine en dit is daar eentje van.
Op mijn werkkamer staat dit quiltstandaardtje en ik vond dat het wel eens tijd werd om daar eens wat anders in te plaatsen. 
Dit voorjaarsplaatje met de Sneeuwklokjes en het konijntje vond ik wel een schattig voorjaarsplaatje.
De quiltblokjes zijn zo klein dat ik ze allemaal tegelijkertijd in mijn grootste ring kon maken. 
Deze zijn niet zoals gewoonlijk met batting tegelijkertijd ITH gemaakt. De batting heb ik er later achter geplaatst toen de blokjes aan het borduurwerkje waren gezet.
En daarna de naadjes doorgestikt.
Dit mini quiltje is 25 x 25 cm. groot geworden.


Het kruissteekpatroontje heb ik jaren geleden gedownload van de EMS Cross Stitch Board site, een forum voor kruissteekliefhebsters zowel voor de hand als voor de machine. Hier werden gratis te downloaden patroontjes van en door Ellen Maurer-Stroh geplaatst.
Helaas bestaat deze site niet  meer.

 Het patroontje borduurd mooi uit.

 Voor de blokjes heb ik stofjes van Tilda gebruikt.

 De blokjes zijn 5 x 5 cm. groot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.