zondag 1 oktober 2017

Sister's Choice quiltblokken.

 Het patroon van dit blok 'Sister's Choice' wilde ik al een tijdje maken. Ik had nog wat stof over van de Heirloom Quilt die ik in maart maakte. En in de scrapdoos zat nog net voldoende om er nog een quilt van te maken. De vierkantjes in het blok zijn met zoom 2.5 inch x 2.5 inch groot en zo kon ik alle kleine stukjes die ik bewaard had verwerken.
 Deze blokken worden nu eens niet met de borduurmachine gemaakt maar met de naaimachine.
 
 Met alle lapjes op maat snijden en strijken was ik wel een dagje bezig.

Het eerste blok is klaar. Om een idee te geven hoe het er uit komt te zien even voor de foto de losse strips erom heen gelegd.  De brede rand komt aan de buitenkant van de quilt en tussen de blokken in komen de smallere randen. Om voor de randen allemaal dezelfde stof te gebruiken had ik niet meer voldoende stof. Maar zo wordt het mooi opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.