zaterdag 29 april 2017

Log Cabin.


De top was al een tijdje klaar. Een Log Cabin quilt blijf ik altijd leuk vinden om te maken.
En er zijn zoveel mogelijkheden om de blokken zo te leggen dat iedere Log Cabin er anders uitziet.
En het is geen moeilijk patroon, een simpel patroon om tussen andere projecten door om wat makkelijks om handen te hebben. En het is voor mij een hele goede oefening op het recht naaien en het doorstikken van de blokken in de naden. Want hier komt geen borduurmachine te pas.
Dat is wel even een klusje, want het zijn heel wat naadjes die door te stikken zijn.
 En dan ook heel wat draadjes af te werken. 

De quilt is een ruime eenpersoons maat geworden, 1.50 x 2.50 meter.



 Een zachte puf batting gebruikt.

Een gedeelte van de achterkant.


 Voor de achterkant kwam ik net wat roosjesstof tekort. Maar omdat ik de ruitjesstof niet heb gebruikt in de quilt kon ik deze goed hiervoor gebruiken. Ruitjesstof is niet zo mijn ding om mee te werken. Je moet de stof heel secuur recht weten te leggen. Ook al naai je recht en liggen de ruitjes niet recht dan oogt het gewoon scheef. Maar dit keer goed het me goed af. 
Het font van het geborduurde label is hetzelfde font wat ik gebruik als watermerk en als het font op mijn blog. Wel leuk om zo hetzelfde font te gebruiken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.