vrijdag 4 november 2022

Roze baby quiltje.

 Het is alweer jaren terug dat ik van deze stof een quiltje maakte.
De stoffenserie is van Bunny Hill Lily & Will Revisited.
Afgelopen week maakte ik babymanden van deze stoffen en kwam daarbij heel wat restjes stof tegen die ik overhield van het quiltje wat ik toen maakte.
Ik bewaar eigenlijk alles, ik vind het zonde om weg te gooien en zo had ik voldoende repen stof om er dit leuke Log Cabin in hexagons te maken.
Het quiltje is 1.10 x 1.05 meter geworden.

Lieve konijntjes in zachte kleurtjes.

Het was soms best wel passen en meten om van de rest stoffen de konijntjes in het midden van de blokken te laten vallen. Daarom zijn er blokken met grote en kleine middenstukken.

Dit blok heeft een wat groter middenstuk. 


De konijn stoffen kwamen in verschillende kleuren.

Voor een dikke wollen batting gekozen, lekker warm en zacht.

Voor de achterkant een dit keer geen minky fleece gekozen, maar een dikke katoenen stof met bolletjes. Net zo zacht en het rekt minder dan de minky fleece. Dit quiltje alleen in de naden doorgestikt.
Zo blijft hij het puffige uiterlijk houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.