vrijdag 20 september 2019

HoopSisters Mystery Quilt 2019 Purple.

De paarse quilt waarmee ik een tijdje geleden begon is klaar. Ik had al een flink aantal blokken klaar toen het roze baby quiltje kwam er tussendoor kwam.
Die had ik ook van dit patroon gemaakt maar dan wel een stuk kleiner.
Deze quilt wel groter gemaakt, 1.55 x 2.00 meter, groot genoeg voor een eenpersoonsbed.
In deze quilt heb ik ook de scallop blokken verwerkt. 
Die had ik niet voor het baby quiltje gemaakt.
De andere blokken zijn hetzelfde als die in het roze baby quiltje. Ook met bandjes en kantjes maar dan zonder strikjes.

 Het blijft moeilijk bij paars en lila om het in de goede kleuren op de foto te krijgen.

 Ook hier de sashings met een siersteek vastgezet.

 Prairie Point Blokken in verschillende stoffen en kantjes.





 Ook de Scallop Blokken in twee verschillende uitvoeringen gemaakt.

 De kleuren van de stof op deze foto komen het meest tot zijn recht.
En ik zie dat er nog een draadje weggeknipt moet worden, vaak denk je dat je alle draadjes hebt afgewerkt en dan op de foto's ontdek je er toch altijd nog wel een paar.

 Striped Triangle Blok.

 Priscilla Triangle Block

 Crazy Quilt Triangle Blok.

 Ook een Priscilla Triangle Blok maar dan met andere stofjes.

 French Braid Triangle Blok.

Checkerboard Triangle Blok.

Log Cabin Triangle Blok. Door het veranderde licht zijn de kleuren van dit blok veel helderder op de foto. Dit zijn ook de originele kleuren.

 Ook de borderblokken hebben de leuke puntjes.



En een mooie bijpassende achterkantstof. De bies zet ik altijd met de hand aan de achterkant vast, dat staat even wat netter dan met de naaimachine. Het is even wat meer werk maar als ik hiermee bezig ben is de quilt bijna af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.