donderdag 8 december 2022

Pioenrozen.

 Bowl Me Over, tas nummer 4.
 
En weer eens een tas gemaakt. De andere tassen had ik op mijn Facebook pagina gezet met daarbij een grapje met de tekts, Wil er nog iemand een Tula tas?
Dat was een schot in de roos, de drie eerder gemaakte Bowl Me Over tassen, zijn allemaal verkocht.
En ik kreeg een leuke opdracht om een Catch All Caddy te maken en nog een Bowl Me Over in de serie Linework van Tula Pink.
Dit is de zwart/witte serie waar ik eerder ook tassen van maakte.

Ook deze stoffen zijn natuurlijk weer van Tula Pink, deze keer uit de nieuwe serie Moon Garden.
Alleen de hexagonnen stof komt uit een basis serie, ook van Tula. De stoffen zijn prima te combineren met elkaar.
Vooral de stoffen van de Pioenrozen vind ik prachtig. Niet alles uit deze serie spreekt me aan, maar er zijn een paar hele mooie bij, naar mijn smaak. En de combinatie stoffen uit deze serie staan er heel mooi bij.

Omdat de pioenrozen groot bedrukt zijn op de stof, was het aardig meten om de stof te snijden. Komt bij dat veel rozen op de stof verschillend zijn. Ik wilde bij deze stof dat het patroon onder de flap mooi doorloopt en zo ook op de flap. Je versnijd wel heel veel stof bij dit patroon. Maar dat geeft niet, het ziet er mooi uit zo.

De achterkant van de tas heeft een lekker groot ritsvak.

Ook op de stroken naast de rits loopt het patroon mooi door. 

Aan de binnenkant van de flap zit de magneet sluiting mooi weggewerkt.

En ook het vak aan de achterkant heeft de mooie pioenrozen en een leuk bijtje.

De binnenkant van de tas is afgewerkt met een stof uit dezelfde serie. En heeft aan beide kanten vakken van Mesh stof afgewerkt met gekleurd elastiek. Op de bodem ligt een sloop met daarin een plaat zodat de tas niet snel doorzakt.

En zo vormt de tas met de iCases die ik eerder maakte een wel hele leuke set.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.