donderdag 15 december 2022

Linework Tas.

 Deze tas is ook weer gemaakt van de stoffenserie Linework. Iemand vroeg of ik een tas voor haar wilde maken van haar eigen stoffen.
En natuurlijk wilde ik dit wel doen. Ik had immers al veel van deze stof gebruikt en had ik dan weer opnieuw de stof moeten bestellen.
De binnenkant van de eerste tas werkte ik af met zebra stof. Daar had de mevrouw niet voldoende stof van, maar wel van de Mineral stof uit dezelfde serie. De zwarte Mesh met vouwelastiek voor de binnenvakken maken het af. 
Deze tas is klaar om opgestuurd te worden. En dit is meteen de laatste tas voor dit jaar.
Nu over naar weer wat anders. Als je steeds hetzelfde maakt, is het ook niet leuk meer om te doen.


Ook voor deze tas bij de schouderriem een schouderstuk gemaakt. Staat leuk en maakt het dragen van de tas gemakkelijker over de schouder.

En de achterkant met de mooie pauwen.

En ook op de beide zijkanten van de tas loopt het patroon mooi door.

Ook aan weerskanten van de rits staan de pauwen gelijk. Ik heb hiervoor de lengte stof die hiervoor nodig was doorgesneden, omgedraaid en aan elkaar genaaid. Zodat de pauwen aan weerkanten mooi staan en niet de ene recht en de ander dan op zijn kop.
Er gaat veel stof verloren om het op deze manier te doen, maar dit staat zoveel mooier dat het de moeite waard is om de stof zo te versnijden dat de patronen mooi doorlopen.

Ook voor de onderkant die doorloopt naar de zijkanten van de tas heb ik op dezelfde manier gemaakt als de stroken naast de rits. En de tas heeft voetjes gekregen.

Onder de flap zit de magneetsluiting verborgen.

Ook aan de binnenkant van het achtervak loopt het patroon mooi in het midden door.

En de binnenkant van de tas. Aan beide kanten zijn vakken gemaakt van Mesh met vouwelastiek.
Op de bodem is in de sloop een plaat gekomen zodat de tas niet zo doorzakt aan de onderkant.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.