dinsdag 21 december 2021

Running with Scissors.

Zo heet het patroon wat ik van deze week maakte. Hij hoort in principe bij de tas die ik vorige week maakte, Take a Stand.
Opengeslagen past hij mooi over de tas heen zodat je alle naai- en hebbedingetjes die je nodig hebt zo bij de hand zijn. En door de tas kan je alles zo in een keer meenemen.
Persoonlijk vond ik dit patroon een stuk gemakkelijker te maken dan de tas. Maar misschien komt dit ook wel omdat ik nu een beetje ervaring en inzicht begin te krijgen hoe de patronen in elkaar steken.

Dit was tevens het laatste project voor dit jaar, want de feestdagen komen eraan. De kerstdagen brengen zoals gewoonlijk de gezellige drukte met zich mee, koken en bakken, de kinderen komen langs, logees.
Kortom een tijd van vroeg donker, kerstlichtjes binnen en buiten aan, en lange gezellige winteravonden met elkaar. Met soms een bordspel of kerstfilm.

Lieve allemaal, ik wens jullie fijne, warme, gezellige en liefdevolle kerstdagen toe. En een goed, creatief en vooral een gezond 2022 toe. 

De voorkant van de naai map.
 
En de achterkant is natuurlijk ook leuk, beide kanten hebben een groot voorvak met een rits. 

Bij de map hoort een pers kussen. Handig voor kleine naadjes open te strijken. Maar vooral als stootkussen voor tussen de beide helften van de naai map.
Hiervoor kon ik restjes gebruiken van de stoffen die ik had van de naaimachine stofjes.
Maar het staat wel leuk, een groene en paarse kant.

En zo is te zien hoe handig hij over de tas valt. Zo heb ik in 1x alles direct bij de hand als ik eens wat beneden voor de TV freubel. Deze kant van de map heeft ook transparante folie vakken maar ook twee vakken met Mesh stof die ieder met een rits worden afgesloten.

Aan deze kant zitten vooral vakken met transparante folie. Het stoffen onderstuk beschermt het tegen de scherpe dingen die erin zitten. Boven deze vakken zit nog een langwerpig vak, afgesloten met een rits.

De naai map heeft in het midden een aantal zachte elastieken. Ook handig voor klosjes.
En met een rits rondom wordt de map gesloten.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.