donderdag 16 december 2021

Naai set.

 De afgelopen weken bezig geweest met het naaien van diverse verschillende , o zo handige opbergdingen voor naai- en quilt gereedschappen.

Het is weer eens wat anders om ze met de naaimachine i.p.v. de borduurmachine te maken.

De patronen zijn van byAnnie, en het voordeel van deze patronen zijn dat er tutorials te volgen zijn van hoe bepaalde dingen gedaan moeten worden. Dat maakt het een stuk gemakkelijker om het patroon wat al vrij helder is, maar in het Engels te volgen.

Dit patroon heet de Catch All Caddy. Een handig hebbedingetje voor een project waar je aan werkt en alles daarvoor kan opbergen en meemen naar beneden als ik iets met de hand wil doen.
 
Aan een kant tweede grote vakken. 
 
En aan de andere kant drie kleinere.
 
Aan een zijkant een vak met rits.
 
Aan de andere kant een open vak. De voor- en achterkant hebben twee open vakken.
 
Tijdens het opruimen van mijn kamer was Iggy achter mij aan gelopen en stiekem in de caddy gesprongen. 
 
Op mijn, "ga eruit" ging hij lekker liggen. Kop op het randje en met een blik van, zie jij mij hier maar eens uit te krijgen. 

En dit patroon heet Take A Stand. Dit patroon vond ik wat moeilijker te volgen. Maar het is mij aardig gelukt. Zeker de schouderriem die 1/8 inch van de rand doorgestikt moest worden. En eerlijk gezegd ben ik daar niet zo'n kei in. Maar deze keer ging het helemaal goed. Oefening baart kunst, wordt er wel gezegd. 
 
Deze tas sluit met een rits aan de bovenkant. De rits wordt op een leuke manier verwerkt aan de zijkant.
 
Deze tas is helemaal wijd te openen, wat hem heel praktisch maakt. Aan beide kanten vakken van Mesh afgewerkt met een gekleurd zacht elastiek.

Nu mocht Iggy zelf kiezen wat hij prefereerd, de Catch All Caddy of de Take A Stand.
Als stoere Birmaan kies je natuurlijk voor Take A Stand. 

En tot zover mijn nieuwe naai- en quilt opberg etuis, tassen en manden. Er zijn nog twee verschillende patronen te gaan en dan is de set compleet. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik zou het leuk vinden als je een reactie schrijft.